Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014
Σύντομη ιστορική καταγραφή των θεωριών για το έννομο αγαθό.
Πέμπτη 21 Αυγούστου 2014
Απολογισμός Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης Δήμου Αλεξανδρούπολης ετών 2011-2014.
Πέμπτη 7 Αυγούστου 2014
Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης. Το ξεκίνημα ενός νέου θεσμού
Τετάρτη 23 Ιουλίου 2014
Αποσβεστικές προθεσμίες και παραγραφές στη διαδικασία βεβαίωσης προστίμων Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Το αφορολόγητο ελαχίστου εισοδήματος, ως απαίτηση κοινωνικού κεκτημένου
Παρασκευή 18 Ιουλίου 2014
Διοικητικές κυρώσεις επιβαλλόμενες από το Δήμο- Σχέση τους με αποφάσεις ποινικών δικαστηρίων.
Δευτέρα 14 Ιουλίου 2014
Θέματα συνταγματικότητας του συστήματος αξιολόγησης των υπαλλήλων (ν. 4250/2014)
Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014
Απόφαση Αρείου Πάγου 65/2014. Συμμετοχή κόμματος στις εκλογές.
Σάββατο 28 Ιουνίου 2014
Εισαγωγή στην έκθεση πεπραγμένων του έτους 2013 του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης
Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014
Αχρείαστος πολιτικός λόγος
Ένα παλαιότερο άρθρο μου δημοσιευμένο εδώ
Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014
Η εφαρμογή της αρχής ne bis in idem στα ποινικά φορολογικά αδικήματα
Το σύστημα της ποινικής φορολογικής δικαιοσύνης καταγράφεται κυρίως στις διατάξεις των άρθρων 17 ως 21 του ν. 2523/1997, όπως αυτός τροποποιήθηκε προσφάτως με το ν. 3943/2011 και που αφορά τα αδικήματα της φοροδιαφυγής όπως αναπτύσσονται στα επιμέρους άρθρα, και στο άρ. 25 του ν. 1882/90, το οποίο αφορά ειδικά το αδίκημα της μη καταβολής βεβαιωμένων γενικώς χρεών στις αρμόδιες ΔΟΥ, ανεξαρτήτως αιτίας οφειλής.
Η εφαρμογή της αρχής ne bis in idem στις φορολογικές κυρώσεις, σύμφωνα με τη νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
H αρχή ne bis in idem, όπως κατοχυρώνεται στον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2012/C 326/02), στις φορολογικές κυρώσεις που αφορούν την καταβολή ΦΠΑ, προδικαστικά ερωτήματα, αρμοδιότητα Δικαστηρίου περί της ερμηνείας του Ενωσιακού Δικαίου, η εφαρμογή της αρχής στην ελληνική έννομη τάξη και οι προβληματισμοί που απορρέουν απ’ αυτή.
∆ΕΕ Τµήµα Μείζ. Σύνθεσης C-617/10, Åklagaren / Hans Åkerberg Fransson, 26.02.2013 – Προδικαστικό ερώτηµα
Το Σουηδικό ποινικό δικαστήριο υπέβαλλε πέντε προδικαστικά ερωτήματα, προς το ∆ικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (στο εξής: ∆ΕΕ ή ∆ικαστήριο), όπου το τελευταίο κλήθηκε να αποφανθεί μεταξύ άλλων κατά πόσο συµβιβάζεται µε την αρχή ne bis in idem, που κατοχυρώνεται στο άρθρο 50 του Χάρτη Θεµελιωδών ∆ικαιωµάτων της Ένωσης1 , εθνική ρύθµιση που προβλέπει την άσκηση ποινικής δίωξης για φοροδιαφυγή κατά φορολογούµενου, όταν σε αυτόν έχει ήδη επιβληθεί φορολογική κύρωση για την ίδια πράξη2 .
Ο θεσμός του Συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης
Η οικοδόμηση μιας νέας σχέσης
Τετάρτη 25 Ιουνίου 2014
Ληξιπρόθεσμα Δάνεια Τομέα Ασφάλισης Νομικών
Η αυτοδίκαιη αργία για παράβαση καθήκοντος. Απόψεις για την χρησιμότητα της διάταξης.
Η άποψη που έχει πλέον επικρατήσει είναι ότι η λειτουργία του δημοσίου τομέα στο ελληνικό κράτος είναι μία από τις βασικές αιτίες που μας οδήγησαν στην κρίση. Οι οπαδοί των γενικεύσεων αρκούνται σε συνθηματολογικά επιχειρήματα προκειμένου να καταγράψουν μερικά από τα αίτια της κρίσης, όπως «βαριούνται να δουλέψουν», «τα παίρνουν χοντρά», «δεν τιμωρούνται», «όλοι γίνονται δημόσιοι υπάλληλοι», «η διαφθορά στο Δημόσιο είναι το νούμερα ένα πρόβλημα» κλπ.
Η χειρότερη όμως αντιμετώπιση των ζητημάτων σε μία εποχή κρίσης αξιών, γιατί και η οικονομία είναι μία αξία αφού αποτελεί δημιούργημα του ανθρωπίνου πνεύματος, είναι αυτή που γίνεται με βάση τις γενικεύσεις. Και τούτο διότι παραβλέπονται αφενός μεν τα υγιή στοιχεία που υπάρχουν στη δράση του έλληνα πολίτη, όταν ενεργεί ως υπάλληλος του Κράτους, άρα στη δημόσια δράση του, αφετέρου οδηγούν σε λύσεις που περιέχουν τιμωρητική χροιά.
Τρίτη 24 Ιουνίου 2014
Πως χρειαζόμαστε τα ανθρώπινα δικαιώματα
(Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων)
Το Δίκαιο, σε ένα δημοκρατικό πολίτευμα δυτικού τύπου, δεν μπορεί να τεθεί χωρίς διατάξεις, περί σεβασμού της αξίας του ανθρώπου, περί της ισότητας των ανθρώπων ενώπιον του νόμου, περί της απαγόρευσης των διακρίσεων με βάση το χρώμα, το φύλο, τη γλώσσα, τις θρησκείες, τις πολιτικές ή οποιεσδήποτε άλλες πεποιθήσεις, την εθνική ή κοινωνική καταγωγή, περί της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας και του σεβασμού αυτής, της απαγόρευσης των βασανιστηρίων και της δουλείας, της ελευθερίας της έκφρασης και του σεβασμού της ιδιωτικότητας και όλων των άλλων επιμέρους δικαιωμάτων που απορρέουν από αυτά και αποτελούν αντικείμενο νομικών συγγραμμάτων
Ωστόσο υποβλήθηκε με ένταση ο προβληματισμός ότι στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, τα ατομικά ή ανθρώπινα δικαιώματα παραβιάζονται κατ’ εξακολούθηση, καταπίπτουν σε απλές πλέον απρόσφορες διακηρύξεις, συρρικνώνονται και δεν παρέχουν την αναμενόμενη προστασία στους φορείς τους, από την καταρρακτώδη θέσπιση νόμων που επιβάλλουν την βούληση της υπερ- κρατικής κυβέρνησης.