Σελίδες

Πέμπτη 21 Αυγούστου 2014

Απολογισμός Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης Δήμου Αλεξανδρούπολης ετών 2011-2014.


Α. Η πρόβλεψη του θεσμού του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης. Η έννοια της κακοδιοίκησης.

 Ο θεσμός του συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης θεσμοθετείται για πρώτη φορά  πανελληνίως στο άρ. 77 του ν. 3852/2010 (νόμος για τον Καλλικράτη), σύμφωνα με το οποίο ο Συμπαραστάτης  “δέχεται καταγγελίες άμεσα θιγόμενων πολιτών και επιχειρήσεων για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών του Δήμου, των νομικών του προσώπων και των επιχειρήσεών του και διαμεσολαβεί προκειμένου να επιλυθούν τα σχετικά προβλήματα”.
Στην αιτιολογική έκθεση του παραπάνω νόμου αναφέρεται ότι “..τα πολυσυζητημένα  προβλήματα κακοδιοίκησης στους δήμους, τα παράπονα αρκετών πολιτών για μεροληψία  και επιλεκτική πρόσβαση στα κέντρα αποφάσεων των δημοτικών αρχών, αλλά και η  υπερφόρτωση του δημάρχου από αιτήματα και παράπονα μεμονωμένων πολιτών και  ομάδων, καθιστούν αναγκαία την καθιέρωση ενός νέου θεσμού διαμεσολάβησης μεταξύ  διοικούμενων και δημοτικών αρχών και υπηρεσιών. Ο συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης θα έχει ως αποστολή την έγκαιρη καταπολέμηση της κακοδιοίκησης, τη διασφάλιση της αμεροληψίας των δημοτικών αρχών, την βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων, καθώς και την αποσυμφόρηση του δημάρχου και άλλων αιρετών οργάνων του δήμου από την ασφυκτική και συχνά, παραλυτική, συσσώρευση αιτημάτων και παραπόνων των πολιτών..”.
Είχα την τιμή να εκλεχθώ Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης του Δήμου Αλεξανδρούπολης, στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Αλεξανδρούπολης στις 10.2.2011.


Μου ανατέθηκε λοιπόν το μεγάλο καθήκον. Αυτό που μοιάζει περιττή πολυτέλεια, με τη  συνεχή δουλειά και προσπάθεια να το αναδείξω ως ένα χρήσιμο και απαραίτητο στοιχείο,  που  αρμόζει και πρέπει να υπάρχει σε έναν σύγχρονο ευρωπαϊκό Δήμο. Άλλωστε είναι γνωστό ότι ο θεσμός αυτός λειτουργεί εδώ και δεκαετίες σε πολλές χώρες της Ευρώπης όπως η Γερμανία, η Αγγλία, η Ιταλία κλπ, με αρμοδιότητες μάλιστα που απλώνονται σε διάφορους τομείς της Διοίκησης  και σε διάφορους κοινωνικούς τομείς και δεν περιορίζεται μόνο στις υπηρεσίες του εκάστοτε Δήμου.

Το βασικό ζήτημα που τίθεται και χρήζει διευκρίνησης είναι το περιεχόμενο της αξιολογικής έννοιας “κακοδιοίκηση”. Η αποσαφήνιση της παραπάνω έννοιας οδηγεί αυτομάτως και στην οριοθέτηση των αρμοδιοτήτων του Συμπαραστάτη, καθόσον είναι επιφορτισμένος με την καταπολέμηση αυτής. Περιττό να ειπωθεί ότι ο νόμος εκλαμβάνει ως δεδομένο την ύπαρξη κακοδιοίκησης, γι' αυτό άλλωστε και προβαίνει στη σύσταση του εν λόγω θεσμού.
Ο Συνήγορος του Πολίτη στη Εισαγωγή της Έκθεσης για το 2004,  αναφέρει ότι στον όρο κακοδιοίκηση  περιλαμβάνονται φαινόμενα πολύ διαφορετικά μεταξύ τους. Αφενός δηλαδή εννοούνται φαινόμενα κακής διαχείρισης, όπως της έλλειψης υποδομών, ανεπαρκούς στελέχωσης υπηρεσιών και αφετέρου πλημμελείς υπηρεσίες προς τους πολίτες λόγω μη ορθής ή πλημμελούς εφαρμογής ή άνισης εφαρμογής του νομοθετικού πλαισίου.
Όταν ξεκίνησα την εργασία μου στον Δήμο Αλεξανδρούπολης, υπήρχαν και οι δύο μορφές κακοδιοίκησης. Είναι φυσικό επακόλουθο η έλλειψη υποδομών και επαρκούς στελέχωσης, να οδηγεί σε πλημμελείς υπηρεσίες προς τους πολίτες και μη ορθή εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου.

Δεν ήταν εύκολο να εμπεδωθεί ο καινούριος θεσμός. Δεν ήταν εύκολη η κατανόηση των αρμοδιοτήτων του, σε μία κοινωνία, που σε γενικές γραμμές δεν έχει συνηθίσει στις συμβιβαστικές ή διαμεσολαβητικές προσπάθειες εξεύρεσης λύσης.
Και αυτό άλλωστε ήταν το μεγάλο στοίχημα. Η συνειδητοποίηση όλων των μερών στα οποία αναφέρεται ο Συμπαραστάτης (αιρετοί, δημοτικές υπηρεσίες, δημότες αλλά και υπηρεσίες εκτός Δήμου όπως π.χ. αστυνομική διεύθυνση,  πρωτοδικεία, και όπου αλλού χρειάστηκε η εμπλοκή του θεσμού), ότι πρόκειται για έναν θεσμό  διαμεσολάβησης, που έχει ως σκοπό την επίλυση των προβλημάτων που ανακύπτουν από τις υπηρεσίες του Δήμου (και των νομικών του προσώπων), στις σχέσεις τους με το κοινό.

Β. Η αρμοδιότητα της διαμεσολάβησης

Τελικά η διαμεσολάβηση είναι το εργαλείο εκείνο που αφήνει και τους δημότες και τις δημοτικές υπηρεσίες και τους αιρετούς ευχαριστημένους;
Όχι η διαμεσολάβηση, θέλει κόπο και έχει τιμήματα. Η διαμεσολάβηση δεν ολοκληρώνεται σε μία ημερομηνία του ημερολογίου του Συμπαραστάτη του Δημότη. Η δε συμπύκνωσή της στο απαντητικό έγγραφο της υπηρεσίας, πολλές φορές επικαλύπτει τις ατέλειωτες συζητήσεις που έχουν προηγηθεί για την εξεύρεση μίας λύσης. Από τη διαμεσολάβηση μπορεί να προκύψει ότι ο δημότης δεν έχει δίκιο ως προς την καταγγελία του. Να προκύψει επίσης, ότι η αρμόδια υπηρεσία έσφαλλε στην έκδοση μίας πράξης. Ιδίως όταν η πράξη αφορά κάποιο πρόστιμο, η υπηρεσία θα υπερασπιστεί την επιλογή της πολύ έντονα. Θα τεθούν διλήμματα (πως θα προχωρήσουμε στη διαγραφή, τι θα γίνει με παρόμοιες περιπτώσεις που έχουν ήδη προβεί στην καταβολή, και γιατί στην τελική να εφαρμοστεί η θέση του Συμπαραστάτη όταν η τάδε εγκύκλιος μας επισημαίνει αυτό, και πολλά άλλα θέματα, που έρχονται στο φως σε όλη τη διάρκεια της διαμεσολάβησης).
Έτσι λοιπόν μετά από τριάμισι χρόνια στη θέση αυτή, μπορώ να βεβαιώσω ότι η διαμεσολάβηση, έχει τη γοητεία της ακροβασίας ανάμεσα στον έλεγχο και στη διαιτησία. Ανάμεσα στα δύο αυτά όρια, χωρούν συζητήσεις με τους φορείς (αιρετούς και υπηρεσιακούς), ερμηνείες διατάξεων, παραπομπές, ερωτήσεις σε άλλες εκτός Δήμου υπηρεσίες, αναζήτηση σε αρχεία, ενημέρωση δημοτικών συμβούλων, συσκέψεις με τον θιγόμενο δημότη, κλπ). Μέχρι να εξαχθεί ένα αποτέλεσμα, δίκαιο.
Πρέπει να αναλογιστεί κανείς ότι ο Συμπαραστάτης του Δημότη δεν είναι εξοπλισμένος με το χαρακτηριστικό της δεσμευτικότητας των αποφάσεών του όπως ένας δικαστής. Επομένως το έργο του γίνεται ακόμη πιο δύσκολο γιατί καλείται να είναι εκτός των άλλων και πειστικός, ώστε το αποτέλεσμα της διαμεσολάβησης να γίνει δεκτό από την υπηρεσία.

Γ. Δυσκολίες στην αποστολή του θεσμού


Όπως κάθε τι καινούριο, έτσι και ο θεσμός του Συμπαραστάτη δεν ξέφυγε από την καχυποψία που γεννά η χλιαρή και επιδερμική αντιμετώπιση κάθε σοβαρού θέματος. Καμία συζήτηση για το νέο θεσμό δεν έλαβε χώρα στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, καμία ενημέρωση των πολιτών, καμία προσεγμένη εγκύκλιος που θα λειτουργεί και ως ένας οδηγός  αρμοδιοτήτων και διαχείρισης προβλημάτων. Από δύο άρθρα  και μόνο στηριχτήκαμε οι είκοσι εννέα πρώτοι δημοτικοί συμπαραστάτες και πέντε περιφερειακοί και μ’ αυτά τα άρθρα συνεχίσαμε όταν μείναμε πλέον δέκα έξι δημοτικοί συμπαραστάτες και τέσσερις περιφερειακοί.
Το δυσάρεστο ήταν ότι ο θεσμός απαξιώθηκε πριν ακόμη αρχίσει να εφαρμόζεται στην πράξη. Εκατόν εβδομήντα δύο καλλικρατικοί Δήμοι με πληθυσμό πάνω από είκοσι χιλιάδες κατοίκους είχαν υποχρέωση να εκλέξουν Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης, και όπως προαναφέρθηκε εκλέχθηκαν σε είκοσι εννέα και αυτή τη στιγμή λειτουργούν μόνο δέκα έξι και μόλις χθες παραιτήθηκε άλλη μία στον Δήμο Ελευσίνας.
          Η μη εκλογή λοιπόν,  από την συντριπτική πλειοψηφία των δημοτικών συμβουλίων δεν μπορεί παρά να σημαίνει την έλλειψη  ενός ειλικρινούς διαλόγου, για το τι είναι ο θεσμός, ποια η λειτουργία του και πως θα πραγματοποιηθεί αυτή.
Μεγάλο ρόλο στην πρώιμη απαξίωση του θεσμού, έπαιξε και η ελλιπής  ενημέρωση των δημοτών, για την πρόβλεψη που υπήρχε στο νόμο του Καλλικράτη σχετικά με την ίδρυση του νέου θεσμού.  Η έλλειψη ενημέρωσης απενεργοποίησε την δυνατότητα της τοπικής κοινωνίας και των ενεργών πολιτών εν γένει να ζητήσει την εφαρμογή του νόμου, για ένα θεσμό άλλωστε, που πρωτίστως προβλέφθηκε γι’ αυτούς.
Ήταν βέβαια αναμενόμενο μετά τα παραπάνω ν’ ακουστεί ακόμη και η άποψη για την κατάργηση του θεσμού. Και μάλιστα από την Επιτροπή Θεσμών και Ισότητας της Κεντρικής  Ένωσης Δήμων Ελλάδας, τα μέλη της οποίας Ένωσης (Δήμοι) ήταν επιφορτισμένα με την εκλογή και τη διατήρηση του θεσμού. 

          Τελικά η παραπάνω πρόταση δεν εισακούστηκε από τους εισηγητές του νομοσχεδίου που επέφεραν αλλαγές στον ν. 3852/2010, πλην όμως και δεν ενδυναμώθηκε ο θεσμός όπως θα περιμέναμε, μετά και από σειρά προτάσεων που κάναμε ως Δίκτυο Συμπαραστατών, (το τελικό κείμενο επεξεργάστηκε ο κ. Σωτηρόπουλος, http://www.cityofathens.gr/symparastatis/node/975).
Το μόνο που επιτεύχθηκε ήταν μία φτωχή προσθήκη στο άρ. 77 ν. 3852/2010, όπου μετά από ανεπιτυχή απόπειρα τροποποίησης του τρόπου εκλογής, η ενδεικτική προθεσμία έγινε έξι μηνών, για να δοθεί η ευκαιρία στα δημοτικά συμβούλια, να εκλέξουν τους συμπαραστάτες  (άρ.  4 του ν. 4257/2014, Φ.Ε.Κ. 93 Α'/14.4.2014).
Το κέρδος ωστόσο στην προσπάθεια εμπέδωσης του θεσμού και ενίσχυσής του, παρουσιάστηκε με το καταρτισθέν σχέδιο νόμου του «Ενιαίου Κώδικα  Αυτοδιοίκησης» όπου στο άρ. 125 αυτού, αναφέρεται μεταξύ άλλων, ότι ο  συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης δεν υπόκειται σε ιεραρχικό έλεγχο ή διοικητική εποπτεία εκ μέρους της δημοτικής αρχής, ότι δεν  εμποδίζεται η δυνατότητα επανεκλογής του ίδιου προσώπου στο αξίωμα, για μια ακόμη συνεχόμενη θητεία, ότι ο συμπαραστάτης υποστηρίζεται διοικητικά από τις υπηρεσίες του δήμου, οι οποίες είναι υποχρεωμένες να ανταποκρίνονται εντός ευλόγου χρόνου στις συστάσεις του, ότι η ετήσια έκθεση παρουσιάζεται από τον ίδιο και συζητείται στην πρώτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου που ακολουθεί μετά την υποβολή της ετήσιας έκθεσης στον πρόεδρο αυτού και εντός τριάντα (30) ημερών. Ότι τέλος οι ειδικές προτάσεις εισάγονται υποχρεωτικά στην ημερήσια διάταξη της επόμενης συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου ή ανά περίπτωση, στην ημερήσια διάταξη της οικονομικής επιτροπής ή της επιτροπής ποιότητας ζωής, για λήψη απόφασης επί των θεμάτων που θέτουν, λογιζόμενες ως εισηγήσεις.
Τα χρόνια της λειτουργίας του θεσμού  συνέπεσαν µε σηµαντικότατες περικοπές που έγιναν στους πόρους των ∆ήµων (µείωση των κεντρικών αυτοτελών πόρων) αλλά και µείωση της εκταµίευσης της επιχορήγησης για επενδυτικούς σκοπούς (ΣΑΤΑ) σε συνδυασµό µε τις περικοπές που ήρθαν σε ανθρώπινο δυναµικό. Αυτά είχαν ως αποτέλεσµα την αδυναµία των ∆ήµων να ανταποκριθούν σε καθηµερινά προβλήµατα για την εύρυθµη λειτουργία τους.
          Οι εργαζόμενοι στην τοπική αυτοδιοίκηση ζούσαν και ζουν διαρκώς πλέον με το φάσμα των μειώσεων των μισθών, τη διαθεσιµότητα, τις απολύσεις, (δημοτική αστυνομία, σχολικοί φύλακες), τα πειθαρχικά συμβούλια, τις μηνύσεις, και ακόμη προσφάτως μία αξιολόγηση χωρίς εγγυήσεις αντικειμενικότητας.
          Για να αντιµετωπιστεί η λαίλαπα της προσαρµογής στα νέα δεδοµένα της οικονοµικής κρίσης, δηµοσιεύονται εκατοντάδες νοµοθετήµατα µε αλληλοσυγκρουόµενες διατάξεις για το ίδιο θέµα, µε αποτέλεσµα να είναι αδύνατη η εφαρµογή τους.
          Όλα τα παραπάνω δυσκόλευαν το έργο μου. Ο θεσμός έπρεπε να ανταποκρίνεται σε μία  λειτουργία της δημοτικής διοίκησης που είχε εμφανή τα παραπάνω σημάδια.
          Σ’ αυτό το πλαίσιο διαμορφωνόταν ο θεσμός. Και προσπαθούσε να γίνει κεκτημένο, απ’ όλους όσους εργάζονταν γι’ αυτόν. Και θεωρώ ότι τα καταφέραμε. Καταφέραμε, όπως μπόρεσε ο καθένας με τον τρόπο του, να αποτελεί εννοιολογικό περιεχόμενο της δημοκρατικής αρχής. Να αποτελεί μέρος της τοπικής αυτοδιοίκησης, της δυναμικής της και της ιδιότητάς της ως διαμορφώτριας της πολιτειακής βούλησης.

Δ.Εργασιολόγιο

Το έτος 2011, πρώτο έτος λειτουργίας του θεσμού καταγράφηκαν σαράντα δύο υποθέσεις και μία ειδική -έκθεση πρόταση. Το έτος 2012, καταγράφηκαν σαράντα πέντε υποθέσεις και τρεις ειδικές εκθέσεις- προτάσεις, ενώ το έτος 2013 καταγράφηκαν σαράντα  υποθέσεις και τέσσερις ειδικές προτάσεις, ενώ για το έτος 2014 και μέχρι τώρα έχουν καταγραφεί δέκα έξι υποθέσεις, έξι ανακοινώσεις προς τις υπηρεσίες για θέματα που αφορούν υποθέσεις τους με το κοινό και μία ειδική έκθεση πρόταση. Σύνολο εκατόν σαράντα τρεις υποθέσεις, απασχόλησαν αυτά τα χρόνια το Γραφείο του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης.  Σ αυτές δεν περιλαμβάνονται οι απλές προφορικές παρεμβάσεις, τηλεφωνικές συνομιλίες και πληροφορίες, καθώς και οι υποθέσεις που αφορούσαν άλλους φορείς και διαβιβάστηκαν αρμοδίως.


Συνολικά για το έτος 2011.
Από τις παραπάνω σαράντα δύο (42) καταγγελίες, στις έξι (6) περιπτώσεις καταγγελιών κρίθηκε ότι ορθά έπραξαν οι υπηρεσίες. Δύο (2) καταγγελίες δεν ήταν αρμοδιότητας υπηρεσίας Δήμου Αλεξανδρούπολης. Εννέα (9) καταγγελίες ήταν βάσιμες και έγιναν δεκτές από τις υπηρεσίες, ενώ στις είκοσι πέντε καταγγελίες (25) για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος εκδόθηκε ειδική πρόταση του άρ. 77 του ν. 3852/2010, με τίτλο 1. Κατάληψη κοινόχρηστων χώρων ιδίως πεζόδρομων και πεζοδρομίων με καθίσματα και άλλες κατασκευές από Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, με αποτέλεσμα την αναίρεση της χρήσης του κοινού ή την παρακώλυση αυτής και 2. Ζητήματα ανάκλησης, αφαίρεσης αδειών λειτουργίας και σφράγισης καταστημάτων υγειονομικού  ενδιαφέροντος,  η οποία έγινε δεκτή, από τον Δήμαρχο και τον Αντιδήμαρχο Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών. 

Συνολικά για το έτος 2012
Από τις παραπάνω  σαράντα πέντε (45) καταγγελίες, στις δέκα τέσσερις (14) περιπτώσεις καταγγελιών κρίθηκε ότι ορθά έπραξαν οι υπηρεσίες. Δύο (2) καταγγελίες δεν ήταν αρμοδιότητας υπηρεσιών του Δήμου Αλεξανδρούπολης. Είκοσι εννέα (29) καταγγελίες κρίθηκαν βάσιμες. Από αυτές δέκα εννέα (19) έγιναν δεκτές, μία (1) από τη Διεύθυνση δόμησης δεν έγινε δεκτή και για τις υπόλοιπες εκδόθηκαν οι τρεις ειδικές εκθέσεις προτάσεις με τους εξής τίτλους:
α) Νομιμότητα λειτουργίας της λεγόμενης πράσινης λαϊκής του Σαββάτου του Δήμου Αλεξανδρούπολης, η οποία δεν έγινε δεκτή,
β) Αιτήματα μειώσεως μισθωμάτων σχολικών κυλικείων, η οποία δεν έγινε δεκτή και
γ) Αξία τέλους σύνδεσης και διακλάδωσης Αποχετευτικού Δικτύου Αλεξανδρούπολης, η οποία έγινε δεκτή.

Συνολικά για το έτος 2013
 Από τις παραπάνω σαράντα  (40) καταγγελίες, στις έντεκα (11) περιπτώσεις καταγγελιών κρίθηκε ότι ορθά έπραξαν οι υπηρεσίες. Μία (1) καταγγελία δεν ήταν αρμοδιότητας υπηρεσιών του Δήμου Αλεξανδρούπολης. Μία (1) καταγγελία τέθηκε στο αρχείο, ενώ σε μία (1) άλλη απαντήθηκε από το ΥΠΕΚΑ. Σε δύο (2) καταγγελίες αναμένονται ενέργειες.  Είκοσι τέσσερις (24) καταγγελίες κρίθηκαν βάσιμες και έγιναν δεκτές από τις αρμόδιες υπηρεσίες. 
Εκδόθηκαν επίσης οι ειδικές εκθέσεις προτάσεις με τους εξής τίτλους:
α)  “Δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα συντροφιάς”, η οποία έγινε δεκτή από τον Δήμαρχο.
β)  «Διόρθωση τιμών ζώνης ακινήτων στον Δήμο Αλεξανδρούπολης», η οποία έγινε δεκτή από τον αντιδήμαρχο Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών.
γ) “Το νομικό πλαίσιο της μεταβίβασης ακινήτου «ΛΟΥΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ CAMPING ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ» στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.”, με την οποία συνέστησα την εξερεύνηση της δυνατότητας άσκησης αίτησης ακύρωσης κατά του ΤΑΙΠΕΔ.
δ) «Επαγγελματικά δικαιώματα και δικαιώματα υπογραφής πτυχιούχων Πολιτικών Μηχανικών Δοµικών Έργων και Έργων Υποδοµής Τ.Ε.», η οποία έγινε δεκτή από τον Δήμαρχο, και πλέον συντάσσονται και υπογράφονται τα τοπογραφικά διαγράµµατα από  πτυχιούχους Πολιτικούς Μηχανικούς Δοµικών Έργων και Έργων
Υποδοµής Τ.Ε., ενώ το έτος 2014 εκδόθηκε πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη με το ίδιο περιεχόμενο.

Συνολικά για το έτος 2014
Από τις παραπάνω δέκα έξι  (16) καταγγελίες, στις δύο  (2) περιπτώσεις καταγγελιών κρίθηκε ότι ορθά έπραξαν οι υπηρεσίες. Μία (1) καταγγελία  τέθηκε στο αρχείο, ενώ μία (1) καταγγελία παραπέμφθηκε αρμοδίως.  Οι υπόλοιπες δώδεκα (12) ήταν βάσιμες, εκ των οποίων οι επτά (7) έγιναν δεκτές, και για τις υπόλοιπες πέντε (5) αναμένονται οι ενέργειες των υπηρεσιών.
Εκδόθηκε επίσης η  ειδική έκθεση πρόταση με τον εξής τίτλο:
Χορήγηση άδειας λειτουργία και εγκατάστασης ψυχαγωγικών παιχνιδιών (λούνα παρκ), η οποία έγινε δεκτή από τον Δήμαρχο και χορηγήθηκε άδεια εγκατάστασης, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παραπάνω έκθεση.


Ανακοινώσεις Γνωμοδοτήσεις
Προς το τέλος του έτους 2013, και μετά από συζητήσεις με υπηρεσιακούς παράγοντες, θεωρήθηκε ορθό να εκδίδονται Ανακοινώσεις. Οι Ανακοινώσεις θα έχουν την μορφή γνωμοδοτήσεων και θα αναφέρονται:
α) στη γενικότερη λειτουργία του θεσμού και στην σχέση του με την διοίκηση του
Δήμου, ή με τους δημότες
β) για συγκεκριμένα θέματα που χρήζουν εξειδικευμένης νομικής προσέγγισης και  τα οποία μπορεί να προκαλέσουν εντάσεις μεταξύ των υπηρεσιών και των δημοτών.
γ) για θέματα υπαλληλικής φύσεως όταν αυτά επηρεάζουν την λειτουργία μιας  υπηρεσίας που επιδρά στο κοινό.
Με τη μέθοδο των Ανακοινώσεων επιτυγχάνεται η πρόληψη μορφών  κακοδιοίκησης, γνωστοποιούνται στις υπηρεσίες ερμηνείες και διατάξεις που θα τις  βοηθούν στην επίλυση των θεμάτων που αντιμετωπίζουν, ενώ εκπαιδεύεται και το  κοινό πάνω σε θέματα που αφορούν τις αρμοδιότητες του θεσμού.
Οι ανακοινώσεις αποτελούν ένα ενδιάμεσο στάδιο μεταξύ της απάντησης σε  καταγγελία για μία ατομική περίπτωση κακοδιοίκησης και στις εκθέσεις με  προτάσεις για επίλυση μορφών κακοδιοίκησης που έχουν γενικότερο περιεχόμενο.
Έτσι συνολικά από το τέλος του έτους 2013 και εξής εκδόθηκαν οι κάτωθι ανακοινώσεις:
1.                 Αντικείμενο εργασίας και θεσμικός ρόλος του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης.
2.                 Διοικητικές κυρώσεις και η σχέση τους με τις ποινικές αποφάσεις των δικαστηρίων.
3.                 Αποφάσεις ποινικών δικαστηρίων κατ΄ εφαρμογή του ν. 4198-13
4.                 Αρμοδιότητες Δνσης Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης Δήμου Αλεξανδρούπολης
5.                 Κατασχέσεις εις χείρας τρίτου οφειλετών του Δήμου. Ρυθμίσεις χρεών και αρμοδιότητας της υπηρεσίας εισπράξεων.
6.                 Επιβολή κυρώσεων στην περίπτωση αυθαίρετης χρήσης κοινόχρηστων χώρων.

Φυσικά αναρτήθηκαν και παρουσιάστηκαν στις ειδικές δημόσιες συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου και οι εκθέσεις πεπραγμένων για τα έτη 2011,2012 και 2013, οι οποίες βρίσκονται στους παρακάτω συνδέσμους :
 Ε. ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Μετά από τριάμισι  χρόνια δουλειάς, μετά από τρεις μειώσεις μισθού, (η τελευταία  ποσοστού 50%), με πολλές ώρες κουβέντας με αιρετούς και υπηρεσιακούς, με τρεις  ετήσιες εκθέσεις, με αρθρογραφία, με γνωμοδοτήσεις και ειδικές προτάσεις, με την ίδρυση του Δικτύου των Συμπαραστατών, με συνεχή ενημέρωση για το αενάως ρευστό νομικό πλαίσιο των θεμάτων της τοπικής αυτοδιοίκησης, για ένα πράγμα έγινα  σίγουρος: 
Ο Συμπαραστάτης του Δημότη είναι ένας θεσμός που πρέπει να διαφυλαχθεί  και να προστατευθεί ως πυρήνας μίας διαφορετικής δημοκρατικής αντίληψης. Αυτά σημείωνα στην έκθεση πεπραγμένων για το έτος 2013 και τώρα στη δύση της θητείας μου, είμαι απολύτως σίγουρος ότι η τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να δείξει το δρόμο σε συναινετικές και διαμεσολαβητικές διαδικασίες.
Η μεγαλύτερη πρόκληση,  ήταν να βρει ο θεσμός την θέση του και την αξία του μέσα στο περιβάλλον που γεννήθηκε και που αναπτύσσεται, αποδίδοντας κάτι καινούριο σ’ αυτό το περιβάλλον.

Αν συνοψίσουμε λοιπόν θα λέγαμε ότι κάθε υπόθεση ήταν και ένα λιθαράκι για να οικοδομηθεί  η σχέση του θεσμού αυτού, με τους προϋπάρχοντες θεσμούς,  (πολιτικούς, υπηρεσιακούς) αφενός, και με τους δημότες αφετέρου των οποίων τις  καταγγελίες θα εξυπηρετεί.
Θέλω να πιστεύω ότι συνέδραμα με τις όποιες δυνάμεις μου, στην εδραίωση και εξέλιξη του θεσμού. Ο θεσμός του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης πρέπει να ιδωθεί ως απαίτηση των τοπικών κοινωνιών. Η συνεχής παρουσία του στην τοπική αυτοδιοίκηση, θα σημάνει και την εξέλιξη της διαμεσολαβητικής διαδικασίας, που έχει ως υπόβαθρό της την κουλτούρα του διαλόγου.


Ο ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

ΒΑΣΜΑΤΖΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ









 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΙΝΑΚΑΣ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ 2011 -2014

Διεύθυνση Τεχνικών υπηρεσιών
2011
Μία καταγγελία για κακοτεχνίες οδών και πεζοδρόμων.Συστάσεις για διόρθωση των κακοτεχνιών, άλλως θα οφείλεται αποζημίωση.
Μία καταγγελία για μικροζημιές που προκλήθηκαν σε οχήματα από την πτώση κλαδιών δέντρων κατά την κοπή τους από τα αρμόδια συνεργεία. Συστάσεις για ειδοποίηση πριν την ενέργεια κοπής των κλάδων άλλως θα υπάρχει ευθύνη αποζημίωσης σε περίπτωση απόδειξης των ζημιών.
Μία καταγγελία για μη κατασκευή έργου για αλλαγή ροής των όμβριων υδάτων στην περιοχή του Νοσοκομείου. Σύσταση για ένταξη έργου σχετικού στο τεχνικό πρόγραμμα. Θέμα αρμοδιοτήτων με την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης.
Μία καταγγελία για την εικόνα εγκατάλειψης του έργου που αφορά την αναβάθμιση του πάρκου στον οικισμό Εργατικών Κατοικιών Παλαγίας. Συστάσεις για επίσπευση της ολοκλήρωσης του έργου.
Μία καταγγελία για μη έκδοση άδειας κατάληψης κοινόχρηστου χώρου με τραπεζοκαθίσματα, καθώς η αρμόδια υπηρεσία έκρινε πως δεν είχε δικαίωμα προς τούτο. Με την διαμεσολάβηση υπέδειξα την αληθή έννοια του νόμου και τελικά επετεύχθη η ανάλογη τροποποίηση στον κανονισμό της χρήσης των πεζοδρόμων.
Μία καταγγελία για παράνομη διαφημιστική πινακίδα. Η αρμοδιότητα για το συγκεκριμένο ζήτημα ανήκει στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας Θράκης.
Μία καταγγελία για απόρριψη αιτήματος για λύση σύμβασης έργου, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Ορθά  έκρινε το δημοτικό συμβούλιο κατόπιν εισήγησης της υπηρεσίας  και αποφάνθηκε περί της απόρριψης του αιτήματος.
 2012
Πέντε καταγγελίες που αφορούσαν κακοτεχνίες, λακκούβες σπασµένα πλακάκια. Στην µία περίπτωση σηµειώθηκε τραυµατισµός µικρού παιδιού. Ενηµερώθηκε η αρµόδια υπηρεσία και µου γνωστοποιήθηκε ότι υπήρξε άµεση παρέµβαση. Ο γονέας του παιδιού εξέφρασε την επιθυµία να στραφεί δικαστικά κατά του ∆ήµου και να ζητήσει αποζηµίωση. Ενηµέρωσα τις τεχνικές υπηρεσίες του ∆ήµου ότι σε αυτές τις περιπτώσεις, την ευθύνη για την συντήρηση των πεζοδρόµων και των δηµοτικών οδών την έχει ο ∆ήµος. Συνεπώς ελλιπής συντήρηση, µπορεί να θεµελιώσει υποχρέωση αποζηµίωσης σε περίπτωση βλάβης που προήλθε από αυτή.
∆ύο καταγγελίες περί παράβασης του νόµου 2946/2001 για την υπαίθρια διαφήµιση.  ∆ιαπιστώθηκε ότι η αφαίρεση των παράνοµων υπαίθριων διαφηµίσεων και των παράνοµων επιγραφών γίνεται µε απόφαση του Γενικού Γραµµατέα της Περιφέρειας, για τις παράνοµες υπαίθριες διαφηµίσεις και επιγραφές κατά µήκος των εθνικών οδών, του σιδηροδροµικού δικτύου, και ως εκ τούτου παραπέμφθηκαν αρμοδίως.

2013
Πέντε καταγγελίες που αφορούσαν κακοτεχνίες σε πεζοδρόμια και οδούς. Έγιναν οι απαραίτητες συστάσεις.
Μία καταγγελία για μη ενέργειες της υπηρεσίας που αφορά την κατασκευή αγωγού που θα διοχετεύει τα όμβρια ύδατα ώστε να μην εισέρχονται σε  οικόπεδο της καταγγέλουσας που βρίσκεται έναντι του Νοσοκομείου. Το θέμα επανήλθε από το έτος 2012, άποψη της Υπηρεσίας είναι ότι αρμόδια είναι Διεύθυνση Ελέγχου Συντήρησης Έργων της Περιφέρειας του εδρεύει στην Κομοτηνή.
Εννέα καταγγελίες για προστεγάσματα, για ζαρντινιέρες και για στέγαστρα με ημιμόνιμο χαρακτήρα εντός πεζοδρόμων από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, και γενικώς εντός κοινόχρηστων χώρων. Έγιναν συστάσεις για συχνούς ελέγχους. Διαπιστώθηκε ότι έλεγχοι δεν είναι επαρκείς, με αποτέλεσμα να το εκμεταλλεύονται οι επιχειρήσεις εστίασης προς όφελός τους.
Μία καταγγελία για αφαίρεση πινακίδων με σήμανση για στάθμευση ΑμεΑ. Η υπηρεσία απάντησε αρμοδίως ότι το πρόβλημα αποκαταστάθηκε άμεσα.

2014
Μία καταγγελία για επικινδυνότητα του οδοστρώματος επί της οδού Θερμοπυλών του οικισμού της Ν. Χηλής Αλεξανδρούπολης. Κρίθηκε βάσιμη έγιναν κάποιες καλύψεις σε λακούβες το πρόβλημα όμως παραμένει.

Διεύθυνση Πρασίνου και Περιβάλλοντος
2012
Επτά  καταγγελίες που αφορούν τα αδέσποτα ζώα και συγκεκριµένα αδέσποτα σκυλιά. Επεσήμανα τις δυσκολίες αντιμετώπισης του θέματος και ότι σε κάθε περίπτωση το ζήτημα πρέπει να αντιμετωπιστεί με βάση τις διατάξεις του νόμου 4039/2012, πλήν όμως διατήρησα επιφυλάξεις ως προς την δυνατότητα της ορθής εφαρμογής του.

Δημοτική αστυνομία
2011
Μία καταγγελία για πρόστιμο από τη δημοτική αστυνομία, για μη κατοχή άδειας άσκησης υπαίθριου πλανόδιου παραγωγού. Διαγραφή καθόσον δεν επιβλήθηκε ορθά.
2012
Τέσσερις καταγγελίες που αφορούσαν την µη εύρεση των δηµοτικών αστυνόµων σταγραφεία τους ή µη απάντηση στα τηλέφωνα, καθώς και ελλιπή εφαρµογή του θεσµικού πλαισίου που αφορά τις αρµοδιότητές τους. Έγιναν οι απαραίτητες συστάσεις.
Μία καταγγελία για την διαδικασία ελέγχου της άδειας κατάληψης κοινόχρηστου
χώρου από την αρµόδια δηµοτική αστυνοµία. Συνέστησα  να εφαρµόζεται ο νόµος και να ζητείται επιμόνως η κάτοψη για την χρήση του κοινοχρήστου.

Διεύθυνση Καθαριότητας και Ανακύκλωσης, Τμήμα αποκομιδής απορριμμάτων ανακυκλωσίμων υλικών, καθαρισμού κοινοχρήστων χώρων και ειδικών συνεργείων
2011
Μία καταγγελία για ελλείψεις σε κάδους απορριμάτων. Συστάσεις και ανταπόκριση.
2013
Μία καταγγελία που αφορούσε την τοποθέτηση κάδων ανακύκλωσης σε συγκεκριμένη περιοχή. Διαβιβάστηκαν τα στοιχεία για ενέργεια, η οποία έλαβε χώρα
άμεσα.

2014
Μία καταγγελία για μη ύπαρξη σκεπασμάτων σε κάδους απορριμμάτων επί της οδού 14ης Μαίου, κρίθηκε βάσιμη και η αρμόδια υπηρεσία διόρθωσε άμεσα το πρόβλημα.
Μία καταγγελία για μη τοποθέτηση δοχείων σε κάδους απορριμμάτων πόλεως επί του πάρκου του 1ου ΚΑΠΗ Αλεξανδρούπολης. Η υπηρεσία ανταποκρίθηκε άμεσα και μου προσκόμισε φωτογραφία με την ολοκλήρωση του έργου της.




Διεύθυνση Οικονομικών, Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας και Παιδείας Δήμου Αλεξανδρούπολης
2011
Μία καταγγελία για μη αναγνώριση χρόνου έναρξης καταβολής προνοιακού επιδόματος. Απορρίφθηκε από την πλευρά μου ως αβάσιμη και ότι ορθώς η υπηρεσία δεν χορήγησε το επίδομα από τον χρόνο που θεωρούσε η αιτούσα ότι έπρεπε να χορηγηθεί.
2014
Μία καταγγελία για μη χορήγηση αναδρομικής καταβολής προνοιακού επιδόματος ΑμεΑ από το Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας και Παιδείας του Δήμου Αλεξανδρούπολης. Κρίθηκε αβάσιμη και ότι ορθά έπραξε η αρμόδια υπηρεσία, ακολουθώντας την ισχύουσα νομοθεσία.


Διεύθυνση Οικονομικών, Τμήμα Αδειοδοτήσεων και ρύθμισης εμπορικών δραστηριοτήτων
2011
Μία καταγγελία για μη χορήγηση αδείας χρήσης περιπτέρου. Ορθώς ενήργησε η υπηρεσία με βάση τον φάκελο και την αξιολόγηση των στοιχείων.
Είκοσι πέντε καταγγελίες δημοτών που είχαν σχέση, με την λειτουργία καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, (μουσική, αυθαιρεσίες) και την κατάληψη των κοινόχρηστων χώρων με τραπεζοκαθίσματα. Οι παραπάνω καταγγελίες κωδικοποιήθηκαν και αποτέλεσαν την αφορμή για την σύνταξη της πρώτης εικοσασέλιδης ειδικής έκθεσης του άρ. 77 του ν. 3852/2010 με θέμα την 1. Κατάληψη κοινόχρηστων χώρων ιδίως πεζόδρομων και πεζοδρομίων με καθίσματα και άλλες κατασκευές από Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, με αποτέλεσμα την αναίρεση της χρήσης του κοινού ή την παρακώλυση αυτής και 2. Ζητήματα ανάκλησης, αφαίρεσης αδειών λειτουργίας και σφράγισης καταστημάτων υγειονομικού  ενδιαφέροντος.
Μία καταγγελία περί μη νομιμότητας της απόφασης για την χορήγηση (από το δημοτικό συμβούλιο) αδειών ίδρυσης υπεραγορών λιανικού εμπορίου (Υπόθεση Καρφούρ Μαρινόπουλου). Ορθά και νόμιμα ενήργησε η υπηρεσία.
Μία καταγγελία για  χορήγηση άδειας καντίνας σε υπαίθριο χώρο.  Μη ορθή η χορήγηση άδειας. Δεν εκδόθηκε.
2012
Τρεις καταγγελίες για µη τήρηση από την αρµόδια υπηρεσία της προβλεπόµενης διαδικασίας για την προσωρινή αφαίρεση της άδειας λειτουργίας διάρκειας δέκα ηµερών. Μία έγινε δεκτή. Οι υπόλοιπες δύο  ήταν αβάσιµες.
Δύο καταγγελίες για άρνηση από την αρµόδια υπηρεσία ανάκληση γραπτής των υπεύθυνων δηλώσεων που απαιτεί ο νόµος για την χορήγηση αδείας σε οικοδοµή µε αστικές κατοικίες. Κρίθηκαν αβάσιμες καθώς ο νόµος επιβάλλει σε αυτή την περίπτωση δικαστική απόφαση που θα πιστοποιεί την ανάκληση της υπεύθυνης δήλωσης.
Μία καταγγελία που αφορούσε το ωράριο λειτουργίας καταστηµάτων µε είδη παντοπωλείου. Κατόπιν ελέγχου δεν προέκυψε κακοδιοίκηση και δόθηκαν οι απαραίτητες διασαφηνίσεις επί του θέµατος.
Μία καταγγελία περί της νοµιµότητας της λαϊκής του Σαββάτου. Λόγω της σπουδαιότητας του θέµατος, προέβην στη σύνταξη ειδικής έκθεσης – πρότασης, που τονίζω ότι αυτή η λαϊκή λειτουργεί πάρα πολλά χρόνια στην πόλη, και δεν έχει προσβληθεί ουδέποτε από κανένα σε δικαιοδοτικό όργανο. Και ναι µεν δεν στηρίζεται σε νόµιµο έρεισµα, πρέπει ωστόσο να παρακολουθηθεί το θέµα από τον ∆ήµο, καθόσον το αρµόδιο Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης προσανατολίζεται να θεσµοθετήσει αυτού του είδους τις αγορές και να τις ισχυροποιήσει µε νοµοθετικό πλαίσιο.

2013
Πέντε καταγγελίας που αφορούσαν την εφαρμογή του μέτρου της προσωρινής αφαίρεσης άδειας λειτουργίας και σφράγιση του καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος επί δεκαήμερο. Κρίθηκαν αβάσιμες καθώς η υπηρεσία δεν δύναται να ελέγξει το αν έλαβαν χώρα τα πραγματικά περιστατικά, τα οποία διαπίστωσε το αστυνομικό όργανο κατά την αυτοψία του διενήργησε.
2014
Μία καταγγελία για καθυστέρηση έκδοσης άδειας, λόγω μη  εφαρμογής και ερμηνείας νομοθετικού πλαισίου, για ίδρυση επιχείρησης προσφοράς υπηρεσιών διαδικτύου και ψυχαγωγικών και τεχνικών παιγνίων. Κρίθηκε βάσιμη, έγιναν οι απαραίτητες συστάσεις οι οποίες έγιναν άμεσα δεκτές από την υπηρεσία.
Μία καταγγελία για μη διαγραφή προστίμου για αυθαίρετη χρήση κοινοχρήστου χώρου, από κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, λόγω μη κοινοποίησης της πράξης βεβαίωσης. Κρίθηκε αβάσιμη από τα έγγραφα και τις εξηγήσεις της υπηρεσίας. Δόθηκαν ωστόσο διευκρινήσεις με νέο έγγραφο για ρύθμιση της οφειλής μετά έκδοση της εγκυκλίου με αρ. 36/6.6.2014 του Υπουργείου Εσωτερικών με θέμα "Ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών προς δήμους".
Μία καταγγελία για μη αποδοχή αιτήματος παράτασης της εκτέλεσης απόφασης σφράγισης καταστήματος επί δεκαημέρου, λόγω εκκρεμούς αίτησης ανάκλησης απορριπτικής απόφασης αναστολής. Κρίθηκε βάσιμη και ζήτησα να χορηγηθεί χρονικό διάστημα ενός μηνός για να συζητηθεί η υπόθεση. Η υπόθεση δεν συζητήθηκε και το κατάστημα έκλεισε αμέσως μετά.

Διεύθυνση Οικονομικών, Τμήμα Προσόδων
2013
Μία καταγγελία για μη νόμιμη επιβολή με δύο αποφάσεις, τελών και προστίμων που επιβλήθηκαν για αυθαίρετη κατάληψη κοινοχρήστου χώρου από επιχείρηση καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος. Κρίθηκε εν μέρει βάσιμη και ζήτησα την ανάκληση και τη διαγραφή του προστίμου έγινε δεκτή.
Μία καταγγελία για επιβολή επιπλέον ποσού που αντιστοιχεί σε δημοτικά τέλη και τέλη φωτισμού και καθαριότητας αναδρομικά επί πενταετία και πρόστιμο επιπλέον 60% επί του ανωτέρω ποσού. Επιπλέον καταλογισμός ΤΑΠ αναδρομικά επί πενταετία. Δεν οριστικοποιήθηκε το έτος 2013. Επανέρχεται το έτος  2014.

2014

Μία καταγγελία για νομιμότητα επιβολής προστίμου για ανακριβή δήλωση εμβαδού ακινήτου, για τον υπολογισμό δημοτικού φόρου και δημοτικών τελών καθαριότητας και φωτισμού. Κρίθηκε βάσιμη και εν μέρει ζήτησα τη διαγραφή προστίμου, αναμένεται η οριστική απάντηση της υπηρεσίας.
Μία καταγγελία για επιβολή δημοτικών τελών καθαριότητας και φωτισμού και πρόστιμο επ’ αυτών. Κρίθηκε βάσιμη και ζήτησα μέρος του προστίμου να διαγραφεί, αναμένονται ενέργειες από την υπηρεσία.
Μία καταγγελία για βεβαίωση προστίμων Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μετά από την πάροδο πολλών ετών από την βεβαίωσή τους από το αρμόδιο αστυνομικό όργανο. Κρίθηκε βάσιμη και ζήτησα την διαγραφή αυτών. Αναμένονται ενέργειες από την υπηρεσία.

Διεύθυνση Διοικητικού, Τμήμα Διοικητικών Υπηρεσιών, Γραφείο  Προσωπικού , Γραφείο Μισθοδοσίας
2011
Μία καταγγελία για μη καταβολές οφειλομένων σε εργαζόμενους με βάση προγράμματα Υπουργείου Παιδείας. Σύσταση ότι ασχέτως της παύσης χρηματοδότησης του προγράμματος ο Δήμος οφείλει να προβεί στην καταβολή των δεδουλευμένων.
Μία καταγγελία σχετικά με  μη απάντηση σε αίτημα δημότη για πρόσληψή του από τον Δήμο.  Κρίθηκε αβάσιμη καθώς  ο Δήμος δεν υπείχε υποχρέωση προς απάντηση. Την ίδια απάντηση έδωσε και η Συνήγορος του Πολίτη.
2012
Μια καταγγελία για καθυστερηµένη ανάρτηση στο πρόγραµµα ∆ΙΑΥΓΕΙΑ διακήρυξης. Κατόπιν ελέγχου δεν διαπιστώθηκε κακοδιοίκηση και δόθηκαν οι απαραίτητες διασαφηνίσεις επί του θέµατος.
2013
Δύο καταγγελίες για ανάρμοστη συμπεριφορά υπαλλήλων. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι δύσκολο να αποδειχθούν τα πραγματικά γεγονότα και φυσικά η κάθε πλευρά προτάσσει την δική της εκδοχή. Έχω συστήσει γενικά τους υπαλλήλους και στους προϊστάμενους αυτών, στις συναλλαγές τους με το κοινό να είναι όσο το δυνατό πιο ψύχραιμοι, ακόμη και αν προκαλούνται.
Μία καταγγελία για υπάλληλο που δεν βρισκόταν στη θέση εργασίας του.
Ενημέρωσα αρμοδίως για να γίνουν οι απαραίτητες συστάσεις.
2014
Μία καταγγελία για μη εύρεση αρχείου μεταβολών υπηρεσιακής και μισθοδοτικής κατάστασης πρώην εργαζομένου στον Δήμο. Κρίθηκε βάσιμη και συνέστησα την εξάντληση κάθε δυνατότητας ανασύστασης φακέλου. Μου γνωστοποιήθηκε η απάντηση προς τον καταγγέλλοντα.

Διεύθυνση Οικονομικών, Τμήμα Οικονομικών Υπηρεσιών
2014

Μία καταγγελία για μη ενημέρωση  των πιστωτών της υπό εκκαθάριση δημοτικής επιχείρησης με την επωνυμία «Δημοτική Επιχείρηση Έργων Αλεξανδρούπολης» (Δ. ΕΠ. Ε.Α.)./Διαβίβαση καταγγελίας. Αίτημα ενημέρωσης από τον Συμπαραστάτη του Δημότη. Κρίθηκε ότι ασκείται αναρμοδίως και παραπέμφθηκε στον αρμόδιο εκκαθαριστή.

Διεύθυνση Διοικητικού, Γραφείο Δημοτολογίου
2011
Μία καταγγελία για μη διόρθωση ονόματος σε πιστοποιητικό γέννησης. Ορθώς ενήργησε η υπηρεσία, καθώς η νομοθεσία επιβάλλει σε ορισμένες περιπτώσεις την έκδοση δικαστικής απόφασης.
2013
Μία καταγγελία για άρνηση διόρθωση ονόματος σε πιστοποιητικό γέννησης. Κρίθηκε αβάσιμη, καθώς σωστά είχε ενεργήσει η υπηρεσία.



Διεύθυνση Δόμησης, Τμήμα Ελέγχου κατασκευών
2011
Μία καταγγελία για μη νομιμότητα Επιβολής Προστίμου Ανέγερσης και Διατήρησης αυθαιρέτου. Η διαδικασία κρίθηκε ως μη νόμιμη. Ανακλήθηκε το πρόστιμο.
2012
Τρεις καταγγελίες για µη λήψη εγγράφων εκθέσεων αυτοψίας αυθαιρέτου και επιβολής προστίµου.  Κρίθηκαν αβάσιµες διότι ορθώς η υπηρεσία είχε προβεί στην γνωστοποίηση των εγγράφων.
Μία καταγγελία για παράνοµη επιβολή προστίµου αυθαιρέτου. Κρίθηκε αβάσιμη, ορθώς προέβη στην επιβολή προστίµου έπρεπε ωστόσο επιπλέον να επιβάλλει και το κλείσιµο της συγκεκριµένης χρήσης, διότι απαγορεύεται από τις πολεοδοµικές διατάξεις στη συγκεκριµένη περιοχή. Η αρµόδια υπηρεσία δεν προέβη σε ενέργειες για το κλείσιµο της χρήσης.
Μία καταγγελία αφορούσε την ταµειακή βεβαίωση προστίµου αυθαιρέτου έντεκα χρόνια µετά την διαπίστωση της παράβασης. Σύσταση για ανάκληση. Δεν έγινε δεκτή.
Μία καταγγελία για αυθαίρετο στέγαστρο σε κατάστηµα υγειονοµικού ενδιαφέροντος. Κρίθηκε  αβάσιµη.
Μία καταγγελία για πολεοδοµικό καθεστώς οικοδοµικού τετραγώνου. Κατόπιν ελέγχου διαπιστώθηκε το αβάσιµο αυτής και απαντήθηκε αρµοδίως.
2013
Τρεις καταγγελίες για μη λήψη εγγράφων επιβολής προστίμων  αυθαιρέτων κατασκευών. Κρίθηκαν αβάσιμες.
Μία καταγγελία για ελλιπή περιγραφή ή αόριστη περιγραφή αυθαιρέτου ακινήτου σε έκθεση αυτοψίας. Κρίθηκε αβάσιμη
Μία καταγγελία για πρόστιμο επί αυθαιρέτων κατασκευών σε οικοδομή. Κρίθηκε αβάσιμη
Μία καταγγελία με την οποία καταγγέλλων, ισχυρίζεται ότι κατόπιν αιτήσεώς του προς την Δ/νση Δόμησης ζήτησε έλεγχο αυτοψίας και βεβαίωση στην οποία να φαίνονται συγκεκριμένα στοιχεία. Έγιναν συστάσεις για την διενέργεια του ελέγχου και ενήργησε η υπηρεσία.
Μία καταγγελία για μη υπογραφή άδειας οικοδομικών επισκευών από την αρμόδια υπάλληλο σε έλεγχο του φακέλου που αφορούσε επιχείρηση της  περιοχής μας. Ενημέρωσα τον Δήμαρχο και πρότεινα την υπογραφή της άδειας για το λόγο  ότι δεν έβρισκα νόμιμη την αιτιολογία άρνησης. Έγινε σύσκεψη στο γραφείο του Δημάρχου και δόθηκε εντολή από τον τελευταίο για την άμεση υπογραφή και έκδοση της άδειας.
Μία καταγγελία για πρόστιμο αυθαίρετης κατασκευής προστεγάσματος σε κοινόχρηστο χώρο, για λογαριασμό καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος. Κρίθηκε βάσιμη και ζήτησα να ανακληθεί το πρόστιμο. Αναμένονται ενέργειες.
Μία καταγγελία για πρόστιμο λόγω κατασκευής αυθαίρετης κλίμακας σε  κοινόχρηστο χώρο. Κρίθηκε βάσιμη και θεώρησα ότι πρέπει να διαγραφεί το πρόστιμο πράγμα και το οποίο έγινε.
Μία καταγγελία που αφορούσε τον τρόπο έκδοσης οικοδομικών αδειών και συγκεκριμένα της θεώρησης της άδειας προκειμένου να ηλεκτροδοτηθεί το ακίνητο. Τέθηκε στο αρχείο κατόπιν συμφωνίας των αρμοδίων μερών.
Μία καταγγελία που αφορούσε σχέδιο ρυμοτομίας, σύμφωνα με το οποίο θίγεται το δικαίωμά τους σε κοινόχρηστο δρόμο που μειώνεται το πλάτος του, για να προστατευθούν αμφιβόλου νομιμότητας και χρησιμότητας κτίσματα και συστάδες
δέντρων. Κατά την εξέταση της υπόθεσης και ενώ είχα υποβάλλει δύο αιτήματα στο
Τμήμα Πολεοδομίας για την εξέταση του ζητήματος και την εξεύρεση λύσης, κοινοποιήθηκε στον δημότη απάντηση του ΥΠΕΚΑ σύμφωνα με την οποία επιστρέφει το φάκελο ως μη αιτιολογημένο όσον αφορά την μείωση του πλάτους του
προκηπίου.
 2014
Μία καταγγελία για καθυστέρηση αποστολής απάντησης και στοιχείων υπόθεσης σε αίτημα δημότη. Κρίθηκε βάσιμη αναμένεται ειδοποίηση από την αρμόδια υπηρεσία για την ενημέρωση του δημότη.
Μία καταγγελία για μη απάντηση προς δημότη, σχετικά με την επιβολή προστίμων αυθαιρέτων κατασκευών. Κρίθηκε βάσιμη, η υπηρεσία απάντησε, όχι όμως όπως επιτάσσει η αρχή της χρηστής διοίκησης και την κάλεσα να ενημερώσεις πλήρως τον δημότη στα στοιχεία που ζητά.


Διεύθυνση Διοικητικού, Νομική Υπηρεσία
2013
Μία καταγγελία για μη απάντηση σε αίτημα εξαγοράς τμήματος οικοπέδου από ιδιώτη όμορης ιδιοκτησίας, με αναφορά μάλιστα σε επικείμενο εξωδικαστικό συμβιβασμό κατόπιν εισήγησης της νομικής υπηρεσίας του Δήμου. Μεσολάβησα ζητώντας από την νομική υπηρεσία την ανάκληση της συγκεκριμένης μορφής συμβιβασμού, και την συνέχιση της υπόθεσης στα δικαστήρια καθόσον ήταν εκκρεμής μετά από διεκδικητική αγωγή τρίτων που φέρεται ότι είχαν δικαιώματα στο
ακίνητο.


Νομικά πρόσωπα Δήμου Αλεξανδρούπολης

Κέντρο κοινωνικής προστασίας αλληλεγγύης, παιδείας και περιβάλλοντος ΝΠΔΔ (δ.τ. ΠΟΛΥΚΟΙΝΩΝΙΚΟ) Δήμου Αλεξανδρούπολης.
2011
Μία καταγγελία σχετικά με την μη πρόσληψη προσωπικού στο ΝΠ “Παιδικοί – Βρεφονηπιακοί Σταθμοί Αλεξ/λης”. Δόθηκαν απαντήσεις από την πλευρά του νομικού προσώπου και διαπιστώθηκε ότι η μη πρόσληψη οφειλόταν στις εγκυκλίους του Υπουργείου Εσωτερικών σχετικά με την αναστολή των προσλήψεων.

Σχολικές Επιτροπές  Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Αλεξανδρούπολης
2011
Μία καταγγελία για μη μείωση ενοικίου  σε κυλικείο σχολείου. Σύσταση για πρόβλεψη μείωσης. Ακολούθησε ειδική έκθεση για το έτος 2012. Αντίδραση από τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων των σχολικών επιτροπών. Δεν έγινε αποδεκτή η πρότασή μου.
2012
Μία καταγγελία περί µη µείωσης µισθωµάτων σχολικών κυλικείων από τις σχολικές επιτροπές του ∆ήµου Αλεξανδρούπολης. Λόγω της σπουδαιότητας του θέµατος προέβην στη σύνταξη ειδικής έκθεση – πρότασης, µε την οποία διαπιστώνω ότι είναι ορθό να εξετάζεται από την σχολική επιτροπή η αίτηση µείωσης µισθώµατος, αφού το δικαίωµα αυτό απορρέει από τις γενικές διατάξεις του Αστικού Κώδικα. Η πρόταση δεν έγινε δεκτή.

Αθλητικό Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αλεξανδρούπολης (Α.ΠΟ.Κ.Δ.Α.)
2012
Δύο καταγγελίες για  παρανοµίες ως προς την πρόσληψη προσωπικού στο δηµοτικό
ωδείο Αλεξανδρούπολης. Κατόπιν ελέγχου διαπιστώθηκε το αβάσιµο αυτών.


Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Δήμου Αλεξανδρούπολης
2012
Επτά  καταγγελίες που αφορούσαν   την ενσωµάτωση του ειδικού τέλους για την µελέτη,  κατασκευή και επέκταση έργων ύδρευσης και αποχέτευσης επί της αξίας του καταναλισκόµενου ύδατος, στην αξία του νερού, και στην αξία της δαπάνης σύνδεσης και διακλάδωσης µε το δίκτυο αποχέτευσης. Λόγω της σπουδαιότητας του θέµατος προέβην στη σύνταξη ειδικής έκθεσης – πρότασης, όπου ζητούσα να ληφθούν µέτρα που θα διευκολύνουν τους δηµότες στην πληρωµή των παραπάνω τελών.
Μία καταγγελία που αφορούσε τη µη επανατοποθέτηση υπαλλήλου που παραιτήθηκε για λόγους συνταξιοδότησης, πλην όµως πλανήθηκε περί τα δικαιώµατά του. Έγινε έρευνα,  διαπίστωσα την δυσκολία του θέµατος, πλην όµως έκρινα ότι η ∆ηµοτική Επιχείρηση ορθώς κατ'  αρχήν πράττει, πρέπει όµως να αναµένεται και απάντηση από το Υπουργείο σε ήδη διατυπωθέν ερώτηµα.
2014
Μία καταγγελία για περιεχόμενο απάντησης σχετικά με καταλογισμό δαπάνης για σύνδεση και επέκταση με δίκτυο ύδρευσης. Κρίθηκε βάσιμη και η αρμόδια εταιρία ανταποκρίθηκε, γνωστοποιώντάς μου την απάντηση.



Συνολικά για το έτος 2011.
Από τις παραπάνω σαράντα δύο (42) καταγγελίες, στις έξι (6) περιπτώσεις καταγγελιών κρίθηκε ότι ορθά έπραξαν οι υπηρεσίες. Δύο (2) καταγγελίες δεν ήταν αρμοδιότητας υπηρεσίας Δήμου Αλεξανδρούπολης. Εννέα (9) καταγγελίες ήταν βάσιμες και έγιναν δεκτές από τις υπηρεσίες, ενώ στις είκοσι πέντε καταγγελίες (25) για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος εκδόθηκε ειδική πρόταση του άρ. 77 του ν. 3852/2010, με τίτλο 1. Κατάληψη κοινόχρηστων χώρων ιδίως πεζόδρομων και πεζοδρομίων με καθίσματα και άλλες κατασκευές από Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, με αποτέλεσμα την αναίρεση της χρήσης του κοινού ή την παρακώλυση αυτής και 2. Ζητήματα ανάκλησης, αφαίρεσης αδειών λειτουργίας και σφράγισης καταστημάτων υγειονομικού  ενδιαφέροντος,  η οποία έγινε δεκτή, από τον Δήμαρχο και τον Αντιδήμαρχο Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών. 

Συνολικά για το έτος 2012
Από τις παραπάνω  σαράντα πέντε (45) καταγγελίες, στις δέκα τέσσερις (14) περιπτώσεις καταγγελιών κρίθηκε ότι ορθά έπραξαν οι υπηρεσίες. Δύο (2) καταγγελίες δεν ήταν αρμοδιότητας υπηρεσιών του Δήμου Αλεξανδρούπολης. Είκοσι εννέα (29) καταγγελίες κρίθηκαν βάσιμες. Από αυτές δέκα εννέα (19) έγιναν δεκτές, μία (1) από τη Διεύθυνση δόμησης δεν έγινε δεκτή και για τις υπόλοιπες εκδόθηκαν οι τρεις ειδικές εκθέσεις προτάσεις με τους εξής τίτλους:
α) Νομιμότητα λειτουργίας της λεγόμενης πράσινης λαϊκής του Σαββάτου του Δήμου Αλεξανδρούπολης, η οποία δεν έγινε δεκτή,
β) Αιτήματα μειώσεως μισθωμάτων σχολικών κυλικείων, η οποία δεν έγινε δεκτή και
γ) Αξία τέλους σύνδεσης και διακλάδωσης Αποχετευτικού Δικτύου Αλεξανδρούπολης, η οποία έγινε δεκτή.

Συνολικά για το έτος 2013

Από τις παραπάνω σαράντα  (40) καταγγελίες, στις έντεκα (11) περιπτώσεις καταγγελιών κρίθηκε ότι ορθά έπραξαν οι υπηρεσίες. Μία (1) καταγγελία δεν ήταν αρμοδιότητας υπηρεσιών του Δήμου Αλεξανδρούπολης. Μία (1) καταγγελία τέθηκε στο αρχείο, ενώ σε μία (1) άλλη απαντήθηκε από το ΥΠΕΚΑ. Σε δύο (2) καταγγελίες αναμένονται ενέργειες.  Είκοσι τέσσερις (24) καταγγελίες κρίθηκαν βάσιμες και έγιναν δεκτές από τις αρμόδιες υπηρεσίες. 
Εκδόθηκαν επίσης οι ειδικές εκθέσεις προτάσεις με τους εξής τίτλους:
α)  “Δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα συντροφιάς”, η οποία έγινε δεκτή από τον Δήμαρχο.
β)  «Διόρθωση τιμών ζώνης ακινήτων στον Δήμο Αλεξανδρούπολης», η οποία έγινε δεκτή από τον αντιδήμαρχο Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών.
γ) “Το νομικό πλαίσιο της μεταβίβασης ακινήτου «ΛΟΥΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ CAMPING ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ» στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.”, με την οποία συνέστησα την εξερεύνηση της δυνατότητας άσκησης αίτησης ακύρωσης κατά του ΤΑΙΠΕΔ.
δ) «Επαγγελματικά δικαιώματα και δικαιώματα υπογραφής πτυχιούχων Πολιτικών Μηχανικών Δοµικών Έργων και Έργων Υποδοµής Τ.Ε.», η οποία έγινε δεκτή από τον Δήμαρχο, και πλέον συντάσσονται και υπογράφονται τα τοπογραφικά διαγράµµατα από  πτυχιούχους Πολιτικούς Μηχανικούς Δοµικών Έργων και Έργων
Υποδοµής Τ.Ε., ενώ το έτος 2014 εκδόθηκε πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη με το ίδιο περιεχόμενο.


Συνολικά για το έτος 2014
Από τις παραπάνω δέκα έξι  (16) καταγγελίες, στις δύο  (2) περιπτώσεις καταγγελιών κρίθηκε ότι ορθά έπραξαν οι υπηρεσίες. Μία (1) καταγγελία  τέθηκε στο αρχείο, ενώ μία (1) καταγγελία παραπέμφθηκε αρμοδίως.  Οι υπόλοιπες δώδεκα (12) ήταν βάσιμες, εκ των οποίων οι επτά (7) έγιναν δεκτές, και για τις υπόλοιπες πέντε (5) αναμένονται οι ενέργειες των υπηρεσιών.
Εκδόθηκε επίσης η  ειδική έκθεση πρόταση με τον εξής τίτλο:
Χορήγηση άδειας λειτουργία και εγκατάστασης ψυχαγωγικών παιχνιδιών (λούνα παρκ), η οποία έγινε δεκτή από τον Δήμαρχο και χορηγήθηκε άδεια εγκατάστασης, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παραπάνω έκθεση.


Ανακοινώσεις Γνωμοδοτήσεις
Προς το τέλος του έτους 2013, και μετά από συζητήσεις με υπηρεσιακούς παράγοντες, θεωρήθηκε ορθό να εκδίδονται Ανακοινώσεις. Οι Ανακοινώσεις θα έχουν την μορφή γνωμοδοτήσεων και θα αναφέρονται:
α) στη γενικότερη λειτουργία του θεσμού και στην σχέση του με την διοίκηση του
Δήμου, ή με τους δημότες
β) για συγκεκριμένα θέματα που χρήζουν εξειδικευμένης νομικής προσέγγισης και  τα οποία μπορεί να προκαλέσουν εντάσεις μεταξύ των υπηρεσιών και των δημοτών.
γ) για θέματα υπαλληλικής φύσεως όταν αυτά επηρεάζουν την λειτουργία μιας  υπηρεσίας που επιδρά στο κοινό.
Με τη μέθοδο των Ανακοινώσεων επιτυγχάνεται η πρόληψη μορφών  κακοδιοίκησης, γνωστοποιούνται στις υπηρεσίες ερμηνείες και διατάξεις που θα τις  βοηθούν στην επίλυση των θεμάτων που αντιμετωπίζουν, ενώ εκπαιδεύεται και το  κοινό πάνω σε θέματα που αφορούν τις αρμοδιότητες του θεσμού.
Οι ανακοινώσεις αποτελούν ένα ενδιάμεσο στάδιο μεταξύ της απάντησης σε  καταγγελία για μία ατομική περίπτωση κακοδιοίκησης και στις εκθέσεις με  προτάσεις για επίλυση μορφών κακοδιοίκησης που έχουν γενικότερο περιεχόμενο.
Έτσι συνολικά από το τέλος του έτους 2013 και εξής εκδόθηκαν οι κάτωθι ανακοινώσεις:
1. Αντικείμενο εργασίας και θεσμικός ρόλος του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης.
2.Διοικητικές κυρώσεις και η σχέση τους με τις ποινικές αποφάσεις των δικαστηρίων.
3.Αποφάσεις ποινικών δικαστηρίων κατ΄ εφαρμογή του ν. 4198-13
4.Αρμοδιότητες Δνσης Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης Δήμου Αλεξανδρούπολης
5.Κατασχέσεις εις χείρας τρίτου οφειλετών του Δήμου. Ρυθμίσεις χρεών και αρμοδιότητας της υπηρεσίας εισπράξεων.
6.Επιβολή κυρώσεων στην περίπτωση αυθαίρετης χρήσης κοινόχρηστων χώρων.


Συνολικά καταγγελίες ανά διεύθυνση και υπηρεσία για τα έτη 2011-2014

*Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών τριάντα μία (31) καταγγελίες, εκ των οποίων μία (1) αβάσιμη, πέντε (5) κρίθηκαν ως άλλης αρμοδιότητας και είκοσι πέντε (25) βάσιμες.
*Δημοτική Αστυνομία έξι (6) καταγγελίες, κρίθηκαν βάσιμες και έγιναν δεκτές.
*Διεύθυνση Πρασίνου και Περιβάλλοντος επτά  καταγγελίες (7), κρίθηκαν βάσιμε και έγιναν δεκτές.
*Διεύθυνση Καθαριότητας Ανακύκλωσης, Τμήμα Αποκομιδής απορριμάτων ανακυκλώσιμων υλικών, τέσσερις καταγγελίες (4) , οι οποίες κρίθηκαν βάσιμες και έγιναν δεκτές
*Διεύθυνση Οικονομικών, Τμήμα Κοινωνικής προστασίας και Παιδείας, δύο καταγγελίες (2) , οι οποίες κρίθηκαν αβάσιμες.
*Διεύθυνση Οικονομικών, Τμήμα Αδειοδοτήσεων και ρυθμίσεων εμπορικών δραστηριοτήτων, σαράντα τρεις καταγγελίες (43), εκ των οποίων τέσσερις βάσιμες (4), οι οποίες έγιναν δεκτές, είκοσι πέντε βάσιμες (25), για τις οποίες συντάχθηκε ειδική έκθεση πρόταση, για μία (1) επίσης βάσιμη, συντάχθηκε ειδική έκθεση πρόταση και δέκα τρεις (13) κρίθηκαν αβάσιμες.
*Διεύθυνση Οικονομικών, Τμήμα Προσόδων, τέσσερις βάσιμες καταγγελίες (4), εκ των οποίων η μία έγινε δεκτή, για τις υπόλοιπες τρεις (3), αναμένεται η απάντηση της υπηρεσίας.
*Διεύθυνση Οικονομικών, Τμήμα Οικονομικών Υπηρεσιών, μία (1) καταγγελία, παραπέμφθηκε λόγω αναρμοδιότητας.
*Διεύθυνση Διοικητικού, Τμήμα Διοικητικών Υπηρεσιών, Γραφείο Προσωπικού, Γραφείο Μισθοδοσίας, επτά (7) καταγγελίες, εκ των οποίων οι πέντε (5) ήταν βάσιμες και έγιναν δεκτές, ενώ δύο (2) κρίθηκαν αβάσιμες.
*Διεύθυνση Διοικητικού,  Γραφείο Δημοτολογίου, δύο (2) καταγγελίες κρίθηκαν ως αβάσιμες.
*Διεύθυνση Διοικητικού, Νομική Υπηρεσία μία καταγγελία (1), κρίθηκε βάσιμη και έγινε δεκτή.
*Διεύθυνση Δόμησης, Τμήμα ελέγχου κατασκευών, είκοσι μία καταγγελίες (21) εκ των οποίων οχτώ (8) κρίθηκαν βάσιμες και έγιναν δεκτές οι τέσσερις (4) , μία (1) δεν έγινε δεκτή, ενώ αναμένονται οι απαντήσεις για άλλες τρεις (3). Οι υπόλοιπες έντεκα (11) κρίθηκαν αβάσιμες.

Νομικά πρόσωπα Δήμου Αλεξανδρούπολης

*Κέντρο κοινωνικής προστασίας αλληλεγγύης, παιδείας και περιβάλλοντος ΝΠΔΔ (δ.τ. ΠΟΛΥΚΟΙΝΩΝΙΚΟ) Δήμου Αλεξανδρούπολης, μία καταγγελία κρίθηκε ως αβάσιμη.

*Σχολικές Επιτροπές  Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Αλεξανδρούπολης, δύο καταγγελίες που κρίθηκαν βάσιμες, δεν έγιναν δεκτές.
*Αθλητικό Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αλεξανδρούπολης (Α.ΠΟ.Κ.Δ.Α.)
Δύο καταγγελίες (2) που κρίθηκαν αβάσιμες.



*Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Δήμου Αλεξανδρούπολης, εννέα καταγγελίες (9), οι οποίες κρίθηκαν βάσιμες, για τις επτά (7) συντάχθηκε ειδική έκθεση πρόταση, και στις άλλες δύο (2)  η υπηρεσία ενήργησε άμεσα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου