Σελίδες

Σχετικά

Η ονομασία αυτού του blog, προέρχεται από έναν όρο χρησιμοποιούμενο στη  μεθοδολογία του δικαίου. Χαρακτηριστικός είναι ο ορισμός του Γ. Μπαλή ( Γεν Αρχ, 1961), «πλάσμα δικαίου υπάρχει όταν ο νόμος εναντίον της αλήθειας παραδέχεται ότι πραγματικόν τι γεγονός, εξομοιούται κατά την νομικήν ενέργειαν προς έτερον γεγονός, μολονότι δεν υφίστανται οι όροι αυτού». Στα κείμενα των νόμων το πλάσμα δικαίου, αναγνωρίζεται με τις εκφράσεις «λογίζεται», «θεωρείται» κλπ. Η σημασία του έγκειται στη διευκόλυνση του νομοθέτη, ο οποίος χωρίς να αναιρέσει την εμπειρική πραγματικότητα, την εκλαμβάνει ως εμπόδιο για την επιδιωκόμενη ρύθμιση, και δημιουργεί το «πλάσμα δικαίου», ώστε να την υπερβεί και να προβεί στην ρύθμιση σύμφωνα πλέον με την κατάσταση του πλάσματος. Άρα το πλάσμα θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι είναι ένα ιδιόρρυθμο μέσο αντίληψης της πραγματικότητας, μία ενσυνείδητη αλλοίωσή της, προκειμένου να επιτευχθούν οι σκοποί του νόμου.

Αυτό το ιστολόγιο, φιλοδοξεί να προσφέρει με τη μορφή αρθρογραφιών, αναλύσεις πάνω σε νομικά ζητήματα, να θέσει προβληματισμούς στα θέματα γνώσης και ερμηνείας του δικαίου, να γνωστοποιήσει απόψεις σε κοινωνικά και πολιτικά θέματα. Αν μένει χώρος και χρόνος, ίσως η γνωστοποίηση να αφορά και άλλα ζητήματα τέχνης, ιστορίας, φιλοσοφίας. Γι’ αυτό προβλέφθηκε μία ενότητα «Ανάλεκτα και άλλα».

Στο «Νομικό Λόγο», υπάρχει συγκεντρωμένη η αρθρογραφία μου στην περιοδική ομώνυμη νομική έκδοση του Δικηγορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης. Δεν επισημαίνονται λόγω κάποιας ιδιαίτερης πρωτοτυπίας τα εν λόγω κείμενα. Επισημαίνονται όμως από την αγάπη και τον κόπο μερικών ανθρώπων, που δούλεψαν για να φτιάξουν κάτι. Έτσι λοιπόν τα παραθέτω για ιστορικούς και μόνο λόγους και με σεβασμό στις ιδέες αυτών.


Σαν μια Ιδέα λοιπόν, δημιουργίας, σας υποδέχεται και το Πλάσμα Δικαίου στον διαδικτυακό χώρο.


James Ensor, Η Είσοδος του Ιησού στις Βρυξέλλες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου